Ayçiçeği

      Ayçiçeği

     Ayçiçekleri açtı. Yine her sene olduğu gibi. Aynı zamanda aynı mevsimde. Bir gün çiçek tanrısı bitkilere bu hayatta amaçlarını anlatırken sıra Ayçiçeklerine gelmiş. Çiçek tanrısı demiş ki siz bunca çiçeğe bitkiye ışık sağlayan güneşe tapacaksınız başka bir şey yapmanıza gerek yok demiş. Bütün bitkiler adına ona minnet göstergesi olarak sadece doğduktan batana kadar onu izleyeceksiniz demiş. Bundan dolayı güneş nerdeyse Ayçiçekleri o yöne bakar işte. Güneşe taparlar. Ayçiçekleri sadık bitkilerdir. Güneşe çok sadıklardır. Keşke insanlarda böyle olsa değil mi? Kendisine yardım eden birisine teşekkür etmeyi bilseler. Güneş ışıkla yardım ediyor, teşekkür niteliğinde Ayçiçekleride tüm gün onu seyrediyor. Yoksa bu anlattığım hikaye yanlış mı? Yoksa güneş fazla güzel olduğu için mi bakıyorlar? 
     

         Cevabı bilinmez tabi. Ama toplumda bir yandan böyle değil mi? Parlak, göz alıcı bir şeye hep bakarlar. Benim olmalı derler. Acaba Ayçiçekleri de güneş benim olsun diyor mudur? Sorular çok fazla. Bir çok açıdan bu olay yorumlanabilir. Acaba Ayçiçeklerinin bu olayı kendilerine ışık verdiği için bir minnet göstergesi mi yoksa benim olsun bu parlak güzel güneş deyip kıskanma, sahip olma isteği mi? Cevabı bilemem ama en sevdiğim bitkilerden biridir kendileri.
Yazar: Buğra Akçakoyun

Popüler

Neyleyim

İYİ VE GÜZEL İNSANLARIN NESLİ TÜKENİYOR

Yalnızlar Limanı