Geçmişten Günümüze Tespih

Geçmişten Günümüze Tespih
      İnsanlık geçmişten günümüze tespihi bir aksesuar olarak kullanmaktadır. Kimisi sırf hava atmak için tespih sallarken kimisi rahatlamak amacıyla tespih çekmektedir. Şunu belirtmek isterim ki tespihi sallamak başka, çekmek başkadır. Bu ikisi karıştırılmamalıdır. Ben ne insanlar gördüm ipe sapa gelmez, sadece nargile içer elinde tespih ortalıkta delikanlıyım diye gezer. Ama öyle insanlar vardır ki tespihi milletin gözüne sokmaz aksine acaba rahatsız olurlar mı diye düşünürler. Beni en çok üzen ise bu iki insan tipinin aynı kefeye konmasıdır. İnsanlar tespih çekmek ile ruhunun arındığına inanır. Kesinlikle haklıdırlar. Arkadaşınız canınızı mı sıktı, çıkartırsınız tespihi yavaşça çekerek ruhunuzu rahatlatırsınız. 
Amberoid Tesbih      Tespihin tarihi Budistlerden gelmektedir. Bu geleneğin Türklerden Araplara geçtiği bilinmektedir. Araplar tespih çekerken dua okurlar. Büyük ihtimalle buna zikir deniyor fakat bu konuda kesin bir bilgim yok. Ülkemiz gençlerindeki algı tespih çekenler kaba, saba, terbiye yoksunu insanlar olarak tanımlamaktadır. Bu tamamen yanlıştır. Tabi ki ben böyle insanlar yok demiyorum ama hepsi böyle değil. Bundan 3-4 sene önce stres çarkı adı altında bir çarkı insanlara sattılar. Kapitalizmin oyununa gelenler hemen 3-4 tane satın aldılar. Tanıdığım toprak ağalarına bu işten gülerek bahsedince onlar bunun bir para kazanma numarası olduğunu söylediler. İçlerinden birisi bana şöyle demişti: ''Oğlum, bunu eline alıp sana lakap takacaklarına al adam gibi tespihi eline alem delikanlı görsün.'' demişti. Bu sözler beni etkilemişti. 
        Zamanında delikanlı geçinen erkekler sırf kızları etkilemek için değişik hallere büründüler. İstisna yok mu, elbette var ama bu sayı çok az. Cidden alemde delikanlı geçinen çok. Acaba bir kadın sokakta saldırıya uğradığında kim onların yardımına koşacak hiç merak ettiniz mi? Cevabı sizin beğenmediğiniz o tespih çeken insanlar. Çünkü onlar dertlerini tespih çekerek atıyorlar. Bazıları gibi ''story'' atıp el aleme hava atmıyorlar.

     YAZAR: Can Demir

Tespih hayranı ve onu hayat felsefesine dönüştürmüş olan arkadaşıma bana bu yazı ile düşüncelerini paylaştığı için teşekkür ederim. - Buğra Akçakoyun

Popüler

Neyleyim

İYİ VE GÜZEL İNSANLARIN NESLİ TÜKENİYOR

Yalnızlar Limanı